Vėlyvas valgymas skatina svorio didėjimą ir lėtina metabolizmą

Vėlyvas valgymas skatina svorio didėjimą ir lėtina metabolizmą

Apie tai, kad valgyti vėlai yra nesveika, girdėjo turbūt kiekvienas, tačiau pirmą kartą mokslininkai pateikė svarių įrodymų. Tyrimu nustatyta, kad vėlyvas valgymas skatina svorio didėjimą, neigiamai veikia energijos metabolizmą, sukelia hormoninį disbalansą, susijusį su didesne cukrinio diabeto ir širdies ligų rizika.

Tyrimą atliko Pensilvanijos universiteto Perelmano medicinos mokyklos mokslininkai. Į tyrimą atrinkti 9 normalios kūno masės suaugusieji (5 vyrai ir 4 moterys), kurių amžius svyravo nuo 23 iki 29 metų. Pusei tiriamųjų sudarytas mitybos režimas, kai paskutinis valgis yra kelios valandos iki miego. Kiti tiriamieji didžiąją dalį maisto suvartodavo antroje dienos pusėje ir valgydavo prieš pat miegą. Po 8 savaičių daryta 2 savaičių pertrauka, tiriamiesiems sukeistas mitybos režimas. Visi tyrimo dalyviai miegodavo tuo pačiu metu – nuo 23 iki 9 valandos. Per parą suvartojamų kalorijų skaičius ir fizinis aktyvumas taip pat buvo vienodas.

Tiek tyrimo pradžioje, tiek kelis kartus vėliau buvo matuojamas tiriamųjų metabolizmas, energijos sunaudojimas, tam tikri kraujo žymenys ir svoris. Nustatyta, kad vėliau valgant skatinamas svorio augimas, pakinta tokie parametrai, kaip alkio glikemija, insulino, cholesterolio ir trigliceridų koncentracija kraujyje. Tais atvejais, kai didžioji dalis maisto suvalgoma dieną, hormono grelino daugiausiai išskiriama pirmoje dienos, o leptino – antroje dienos pusėje. Valgant vakarais šių hormonų apykaita sutrinka, taigi sutrinka ir apetito, sotumo pojūčiai.

Remdamiesi šio tyrimo rezultatais, mokslininkai teigia, kad svarbu ne tik per parą gaunamas kalorijų skaičius, bet ir laikas, kada valgoma. Dabar jau moksliškai įrodyta, kad didžiąja dalį maisto reikėtų suvartoti dieną, vakare rinktis lengvesnius maisto produktus ir nevalgyti bent kelias valandas iki miego.

Parengta pagal http://www.medicalnewstoday.com/articles/317790.php

Komentarai išjungti.